آقای نتان یاهو، تهدیدات جنگی را متوقف کنید! - اخبار روز

نظرات دیگران
  
    از : جواد ولدان (صابر)

عنوان : جنگ طلبی اسراییل و برنامهء هسته ای ...
با سلام به همهء هموطنان عزیز و دوستان

یک نکتهء دیگر در مورد این یادداشت سیاسی بسیار خوب «اخبار روز» که بسیار به موقع نوشته شد و موضعگیریهای گوناگون هموطنان و دوستان را دربر داشت تا همگی هم بیشتر آگاه و خودآگاه باشیم و هم با اعتماد به نفس با جا، یک «ایرانی آزاده» باشیم و سرمان را در غربت زیر نگیریم و خودمان را بخاطر رژیم ارتجاعی کشورمان در برابر غربیها ناچیز و مقصر ندانیم.

در رابطه با جنگ طلبی اسراییل، آمریکا و ماشین نظامی آنها و نیز برنامهء هسته ای ایران در سال ۲۰۰۴ میلادی بنا به خواستهء سازمان «گرین پیس» جهانی و شعبهء هامبورگ آنها من یک برآوردی بنام «تحلیل و برآوردی شخصی بر برنامهء اتمی ایران» نوشتم، که در وبسایت ایران آزاد به آدرس زیر به سه زبان فارسی و آلمانی و انگلیسی در همان سال منتشر شد. من نسخهء فارسی این نوشته ام را امروز برای «اخبار روز» و آقای تابان می فرستم که بنا به اقتضای «به روز بودن» این مشکل با جنگ طلبان در زمینه هایی لُبّ مطلب را ادا می کند. امیدوارم که «اخبار روز» با صلاحدید خود این نوشته را به زودی در بخش سیاسی بیاورد.

با تشکر
جواد ولدان (صابر)
www.iran-azad.net
۴۷۶۰۷ - تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱٣۹۱       

    از : جواد ولدان (صابر)

عنوان : جنگ طلبی اسراییل و برنامهء هسته ای ...
با سلام به همهء هموطنان عزیز و دوستان

یک نکتهء دیگر در مورد این یادداشت سیاسی بسیار خوب «اخبار روز» که بسیار به موقع نوشته شد و موضعگیریهای گوناگون هموطنان و دوستان را دربر داشت تا همگی هم بیشتر آگاه و خودآگاه باشیم و هم با اعتماد به نفس با جا، یک «ایرانی آزاده» باشیم و سرمان را در غربت زیر نگیریم و خودمان را بخاطر رژیم ارتجاعی کشورمان در برابر غربیها ناچیز و مقصر ندانیم.

در رابطه با جنگ طلبی اسراییل، آمریکا و ماشین نظامی آنها و نیز برنامهء هسته ای ایران در سال ۲۰۰۴ میلادی بنا به خواستهء سازمان «گرین پیس» جهانی و شعبهء هامبورگ آنها من یک برآوردی بنام «تحلیل و برآوردی شخصی بر برنامهء اتمی ایران» نوشتم، که در وبسایت ایران آزاد به آدرس زیر به سه زبان فارسی و آلمانی و انگلیسی در همان سال منتشر شد. من نسخهء فارسی این نوشته ام را امروز برای «اخبار روز» و آقای تابان می فرستم که بنا به اقتضای «به روز بودن» این مشکل با جنگ طلبان در زمینه هایی لُبّ مطلب را ادا می کند. امیدوارم که «اخبار روز» با صلاحدید خود این نوشته را به زودی در بخش سیاسی بیاورد.

با تشکر
جواد ولدان (صابر)
www.iran-azad.net
۴۷۶۰۶ - تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱٣۹۱       

    از : صدا

عنوان : جنگ طلبی اسرائیل
مقاله به نظر بنده مسئله‍ی مهم و تعیین کننده ای را مطرح میکند.
گذشته ازاینکه آیا تهدیدات جنگی اسرائیل برعلیه ایران درزمان کنونی توخالی است یا نه، صرف وجود این تهدیدات (همانطوری که درمقاله آمده) غیرقابل قبول است. اسرائیل ازبدو به وجود آمدنش براساس سیاست های توسعه طلبانه شکل گرفته و همیشه هم این سیاست ها را با طرح "تهدیدات بر علیه موجودیت" خودش توجیه کرده و به کشتار دسته جمعی و نسل کشی ادامه داده. اینهم به واقع کاملا صحیح است که بخصوص در دنیای امروز ما اتخاذ چنین سیاست خارجی ای (و انواع و اقسام سیاست های داخلی )تنها و تنها برای اسرائیل قابل قبول است (یا تحمل میشود) حتی اگر چنین سیاستی با منافع درجه‍ی اول آمریکا و اروپا درتناقض باشد.
برماست که ضدیت بدون تردیدمان با جمهوری اسلامی مارا درجبهه‍ی منافع اسرائیل و حامیانش قرار ندهد. برماست که صدای مردم ایران باشیم که ازجنگی که اسرائیل بر طبل آن میکوبد و جمهوری اسلامی درآن آرزوی ادامه حیات خودش را میبیند فقط ویرانی و فشار و کشتار نصیبشان خواهد شد. برماست که بفهمیم که کابوسی که دهه هاست دامن افغانستان و بعدش عراق را گرفته میتوان دامن ایران و مردمانش را هم بگیرد. اسرائیلی ها، آمریکائی ها و جمهوری اسلامی منافع مستقیمی برای جلوگیری از سرایت این کابوس به ایران ندارند. ما ایرانیها داریم.
۴۷۵٨۵ - تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱٣۹۱       

    از : جواد ولدان (صابر)

عنوان : چرا خون آنها رنگین تر است؟
به آقا یا خانم زانبار:
با سلام، شما که از تهدید علیه موجودیت اسرائیل می گویید، پس فلسطین چه می شود؟ چرا وقتی یک غربی یا یک اسراییلی کشته می شود، این همه داد و قار می کنند، اما در جهان سوم صدها هزار و میلیونها هم به ..... نیست! شما تاریخ تأسیس اسراییل را می دانید؟
چطور است که اسراییل که از امضای «پیمان سلاح های اتمی» خودداری کرده است (و هند و پاکستان هم همینطور) به خود اجازه می دهد برای دیگران خط مشی صادر کند و دستور دهد!
براندازی ولایت آخوندی نباید چشمان ما را کور کند؟

من نمی دانم این افرادی که در اینجا می نویسند (به لحاظ اکتفای سنی)، آیا زمان شاه راتجربه کرده بودند. من پنجاه و دو سال دارم. زمان انقلاب هجده ساله بودم. و از اولین دانشجویان اخراجی (سال ۵۹) رژیم ملاها هستم.

از دوستان و هموطنان عزیزی که به لحاظ سنی و یا دلایل دیگر از تاریخ گذشتهء ما بی اطلاع هستند، صمیمانه خواهش می کنم که تاریخ ایران را (بخصوص از یکصد تا یکصد و پنجاه سال پیش تا کنون را) را بخوانید. کتاب «ایران بین دو انقلاب» از «یرواند آبراهامیان» بطور مثال می تواند بسیار آگاه کننده و مفید باشد.

به دوست عزیز دیگر، آقا یا خانم الف. رستمی:
با تشکر از گوشزد شما. من در اینجا تنها این را مطرح کردم، که بخاطر ترس و شتابزدگی تن به اسارت بیشتر و «دیکته شدن» بیشتر ندهیم!

با این گفته که هر گونه فرصتی برای صلح را نباید از دست داد کاملا موافقم اما این
این فعالیتهای صلح جویانه مسلما باید «افشاگرانه» باشد! افشاگرانه بر علیه جنگ طلبانی و ... وحشی مثل آقای نتانیاهو. و از اینرو من پیشنهاد می کنم، در یک روز معین در تمام جهان، تمام ایرانیان و صلح طلبان دنیا در جلو سفارت اسراییل دست به تظاهرات و یا تجمع بزنند و کاملا متین و آرام اما قاطع جنگ طلبی این ماشین نظامی را محکوم کنند.
مشکل اینجاست که در طیف اپوزیسیون ایران سلطنت طلبان و این به اصطلاح مشروطه خواهان از همکاری و محکوم کردن اسراییل و آمریکا خودداری می کنند، چون همواره سعی به لاس زدن به غرب (به خاطر آمدن به قدرت - آنهم به هر قیمت، به قیمت نوکری و دریوزگی آمریکا هم که باشد، همانند محمدرضا شاه و پدرش و ...)

اگر ما قاطعانه یکدل و همزبان باشیم (که البته اتحاد و همدلی هم شرایطی دارد، که من در مقالات مختلف به آن اشاره کردم و همین چند هفته پیش هم در «اخبار روز» نوشتم که باید در آرشیو بخش سیاسی موجود باشد) و این اتحاد را حول این محور شروع کنیم که در یک روز معین و در سرتاسر دنیا تمام ایرانیان و صلح جویان دنیا جنگ طلبی اسراییل را محکوم کنند - در مورد شکل و جزییات این تجمع یا تظاهرات می توان گفتگو کرد.

یک کلمه هم در بارهء اتحاد،
من همیشه گفته و نوشته ام، که ما «آخوند» را مدیون «شاه» و خاندانش و استبداد سلطنتی هستیم. حال این خنده دار نیست که آلترناتیو ما برای جمهوری اسلامی، سلطنت طلبی و مشروطه خواهی باشد!
بر ملتی که عقبگرد می کند، باید گریست و عقبگرد نه تنها ارتجاع آخوندی است که در قرن بیست و یکم و بخصوص با تاریخ و تجربه ای که ما از سلطنت و شاه و استبداد (به قول خودشان هفت هزار سال تاریخ شاهنشاهی) داریم، بازگشت به مشروطه خواهی که در یکصد تا یکصد و پنجاه سال پیش برای ایران ترقیخواهی بود، اینک عقبگرد و نکبت و ناتوانی و عدم کارکرد مغز است. یا این یا اینکه عده ای که خودشان هم می دانند می خواهند دوباره بساط بخور بخور راه بیاندازند. من همیشه از افرادی که در یک کار عجله بخرج می دهند ترسیده ام. و بنا بر تجربه این ترس همواره متین و با علت بوده است. و در حال حاضر این افرادی که برای تغییر رژیم این همه عجله به خرج می دهند، این سلطنت طلبان و مشروطه خواهان هستند.
ما یکبار «همه با هم» را تجربه کرده ایم، دیگر بس است. همه با هم و اتحاد بلی، اما با شرایط خود. یک ایرانی وطن دوست و عاقل با افراد و خاندان خائنی که دستشان یا دست خانواده اشان بخون ملت ایران آغشته است، اتحاد نخواهد کرد. اتحاد با سلطنت طلبان برای براندازی جمهوری آخوندی به همان اندازه خنده دار است که ما بخواهیم با جمهوری آخوندی متحد شویم تا جمهوری آخوندی را نابود کنیم. چنانچه آقایان کروبی و خاتمی و موسوی و کلاً همه اصلاح طلبان هم سنگشان به سنگ خورده است و تنها وقت این ملت را هدر می دهند.

با تشکر از صبر و حوصله شما،
اما چون وقت کم است و گفتنی بسیار، این است که آدمی هر مسئله ای را که مطرح می کند، به مسائل دیگر می رسد.
اما بسیاری از نوشته های من هنوز در اینترنت می باشد، مثلا در آرشیو اخبار روز و یا سایت شخصی من، سایت ایران آزاد با آدرس زیر
www.iran-azad.net
۴۷۵۴۷ - تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱٣۹۱       

    از : زانیار

عنوان : نرمش با رژیم
اگر شما در این سی و چند سال توانسته اید مساله خود با این حکومت را با تعامل و نرمش و گفتگو حل کنید از اسراییل هم انتظار داشته باشد با این رویکرد به مقابله با تهدید موجودیتی علیه خویش توسط ملایان حاکم بر ایران بپردازد.
۴۷۵۱۹ - تاریخ انتشار : ٣۱ مرداد ۱٣۹۱       

    از : الف رستمی

عنوان : یک تذکر
اینکه پروپاگاندا پیرامون حمله به ایران هیاهوست و جنگی در کار نیست، از دو نظر یک موضعگیری خطای جدی سیاسی است.
۱- خود این به اصطلاح «هیاهو» تاثیرات سیاسی جدی بر سرنوشت کشور ما، منطقه و جهان دارد و با دامن زدن به یک ناامنی و دامن زدن به مبارزهٔ تسلیحاتی میلیاردها دلار خریدهای نظامی امنیتی را باعث می شود... و برای سرکوب جنبش عدالت خواهی در اسرائیل و جنبش آزادیخواهی در ایران توجیه و بهانه های واقعی می آفریند.
۲- هیچ کس نمی داند که جنگ سالاران جهانی (صاحبان کورپوریشن های عظیم نظامی امنیتی) بتوانند جنگ دیگری را در منطقه به راه بیدازند یا نتوانند. نیروهایی در بالا و پایین با این جنگ مخالف اند. نیروهایی هم به صف جنایتکاران پیوسته اند چون تصور می کنند از یک جنگ محدود یا نامحدود بهره سیاسی یا اقتصادی می برند. جنگ نتیجهٔ مبارزهٔ صلح خواهان و جنگ طلبان است. این نتیجه از قبل معلوم نیست که کسی بتواند آن را پیشبینی یا پیشگویی کند.
بر ماست که اگر واقعا ترقیخواه هستیم، به صف پیشتازان جنبش صلح بپیوندیم و علیه هرگونه اقدام نظامی، یا تبلیغ برای آغاز یک جنگ با همهٔ توان بایستیم.
باید از کسانی که می گویند ما ضعیفیم و تلاش ما نتیجه ای ندارد و بعد نتیجه می گیرند که در خفا برای جنگ طلبان هورا بکشند تا انگار «ما» (یعنی آن ها) را نجات دهند، شدیدا بپرهیزیم.
۴۷۴۹۲ - تاریخ انتشار : ٣۰ مرداد ۱٣۹۱       

    از : جواد ولدان (صابر)

عنوان : از توهمات
حمله به ایران تنها یک توهم است. غرب می داند که با این حمله جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد (موقعیت سوق الجیشی ایران در منطقه و عبور بیش از چهل درصد نفت از تنگهء هرمز و ...)

این حملات لفظی و جنگ های روانی نتانیاهو را باید در ارتباط با نشستی دید که به زودی گروه پنج باضافه یک با ایران در برنامهء هسته ای این کشور دارد. این از یکطرف

اما از طرف دیگر باید دانست که ایران تا کنون هیچ معاهده ای را در این زمینه نقض نکرده است. اگر غرب با این هیاهو و جنجال و بوق و کرنا در همه رسانه ها سعی به جوسازی دارد، این را دیگر حداقل ما که در خارج از کشوریم، باید مطلع و آگاه باشیم.

یک نکتهء دیگر، اینکه چه می شود به فرض اینکه ایران هم بمب اتمی بسازد؟ آیا این سوال را تا کنون برای خود مطرح کرده ایم؟
چرا اسرائیل که خود در این آژانس اتمی نیست به خود حق می دهد دویست بمب اتمی داشته باشد (و آمریکا و غرب هم به نوبهء خود تا بیست هزار ...) و برای کشورهای دیگر دستور صادر میکند که آنها نباید داشته باشند؟

از طرف دیگر وجود و شرایط به وجود آمدن دولت اسرائیل است (اگر تاریخ را بخوانیم ...). آیا این صحیح است که طرفداران یک آئین و مذهب برای خود یک کشور داشته باشند؟ آنهم با این شکل که می بینیم، فلسطینی ها را کشورشان برانند و با حیله و حمایت غرب و آلمان (که دستش به خون یهودیان آلوده است و اینکه بخاطر رهایی از عذاب وجدان همگانی سعی بر آن دارد که اسرائیل را به هر بهایی شده حمایت نماید)؟

مشکل اصلی این است که غرب ما را و جهان سوم را «آدم» حساب نمی کند و به ما فقط دیکته می کند. متأسفانه هستند هموطنانی هم که این آگاهی و این خودآگاهی را نداشته و به دام تبلیغات غرب می افتند. البته برخی هم دانسته به این دام می افتند. مثلا من می توانم تصور کنم که سلطنت طلبان با «چاپلوسی» برای غرب چشم امید به آمدن به سر قدرت دارند!

من در اینجا به وجدان بیدار یک یک هموطنان ایرانی گوشزد می کنم، که جمهوری اسلامی باید برود، اما این یک مسئلهء داخلی ما است. متوهم نشویم که دمکراسی را با جنگ و حمله و از غرب برای ما بیاورند. دایهء عزیزتر از مادر!
آیا بخاطر داریم جملهء «همه با هم» را؟ آیا بخاطر داریم که می گفتیم «فقط شاه برود، هر چه شد، شد»؟ آیا درست است که بار دیگر تنها بخاطر اینکه جمهوری اسلامی برود خود را به هر آب و آتشی بزنیم؟
این جمهوری که در واقع جمهوری نیست و استبداد نعلین و عمامه است، باید برود، اما به دست من و تو هموطن، نه به دست و دستور اسرائیل و آمریکا!
۴۷۴۷۲ - تاریخ انتشار : ٣۰ مرداد ۱٣۹۱       

    از : آدم کنجکاو

عنوان : یک سئوال از همه
اگر
- خطر حمله به ایران حدی است (که جدی است)،
- جنگ و حمله به کشت و کشتار مردم و ویرانی می انجامد،
- این امکان هست که جنگ حتی به تجزیه ایذان منجر شود (در صورت ادامه جنک و دخالت آمریکا و بقیه - و وجود این فکر در کشورهای منطقه و امریکا و غرب که ایران با هفتاد میلیون نفر حمعیت، و امکانات فراوان نفتی و دخایر دیگر همیشه تهدید خواهد بود چه بهتر که کوچک و کوچکتر شود (بخوان تجزیه). فکری که عملی شدن باعث میشود ترکیه آسانتر رهبری سیاسی و نفوز در منطه را در پیش گیرد و عربستان رهبری مذهبی بالمنازع- و در نتیجه هر دو در خفا از آن استقبال می کنند،
-جمهوری اسلامی واقعآ دشمن ایران و ایرانی است،
چرا گروههای اپوزیسیون از در این سی و سه سالی که از غمر نکبت بتر رژیم آخوندی می گذرد نتوانستهاندحول حداقلها به توافق برسند تا بتوانند وسیعترین نیروها را برای سرنگونی رژیم فراهم آورند. و چرا هنوز که هنوز است دعوای حمهوری و سلططنت را دارند.
میدانم اخبار روز از طرح سلطنت خوشش نمی آید ولی واقعیت این است که دلیل پراکندگی مخالفان، حهان سومی بودن شیوه برخورد آنمها با مسائل ملی است و پراکندکی نیروها هم دلیل ادامه عمر حکومت است.
ما نیروهای بیشماریم، امکانات زیاد و میتوانین بر رژیم فائق آئیم. تنها اراده جدی و منظور داشتن منافع ملی است که راهگشای مشکلات امروزمان خواهد شد نه راه سی ساله بیفایده (پافشاری بر تفکر گروهی و خودداری از اتحاد)
۴۷۴۲۲ - تاریخ انتشار : ۲٨ مرداد ۱٣۹۱       

    از : peerooz

عنوان : اوری آونری
اوری آونری در آخرین مقاله خود معتقد است که تمام گفتگو در باره حمله
اسرائیل به ایران هیاهوی بی پایه است زیرا نتانیاهو به تنهایی نمیتواند اعلان
جنگ کند و این وظیفه کابینه اسرائیل است که ظاهرا هنوز در این باره متفق
القول نیستند و نظامیان و سازمان اطلاعات اسرائیل و عقیده عمومی مردم
نیز مخالف جنگند. آونری معتقد است که درهیچ جنگی قبل از حمله آنقدر در
باره آن صحبت نشده است وازنام فیلمی مثال میآورد که اگر تیر میاندازی ،
بنداز ، اینقدر حرف نزن.
بعلاوه عواقب اقتصادی جنگ در این اوضاع بحرانی مالی چنین اجازه ای را
نمیدهد.
آونری میگوید اگر نتانیاهو واقعا از بمب اتمی ایران واهمه دارد بهتر است یا
با خلع سلاح اتمی خاورمیانه موافقت کند و یا با فلسطینی ها صلح نماید ولی
برای نتانیاهو اشغال فلسطین خیلی مهمتر از بمب های ایران است.

http://www.counterpunch.org/۲۰۱۲/۰۸/۱۷/striking-iran-mad-or-crazy/
۴۷۴۱٣ - تاریخ انتشار : ۲٨ مرداد ۱٣۹۱       

    از : اخبار روز

عنوان : پاسخی به پرسش های «حق»
پرسش های شما دشواری های زیادی را پیش روی ما قرار می دهد. توجه داشته باشید که اخبار روز یک رسانه است و یک حزب سیاسی با برنامه ی اعلام شده نیست. کار رسانه ها هم تدوین چنین برنامه هایی نیست. شما برای دریافت پاسخ پرسش های سه گانه ی خود باید به سایت ها و ارگان های احزاب سیاسی سر بزنید. آن ها برنامه های خود را - صرف نظر از آن که به نظر ما درست بیاید یا نیاید - اعلام کرده اند. خوب است که این احزاب در مورد برنامه هایشان مورد پرسش قرار بگیرند تا این برنامه ها هر چه دقیق تر و منطبق تر با وضع جامعه ی ما بشود.

اما در مورد آخرین نظرتان (کامنت ۴۷۴۰۰) - نظرات ما به نظرات آن دسته از چپ هایی نزدیک است که به دنبال یک سیاست صلح جویانه توام با نرمش و در عین حال متکی بر دفاع از منافع کشور ما هستند. نمی خواهند با همسایگانمان و دیگر کشورها دشمنی کنند. نمی خواهند حق ملتی را بخورند و نمی گذارند که حق ملت ما پایمال شود.
در سیاست خارجی به ناسیونالیسم افراطی اعتقادی نداریم. یعنی فکر نمی کنیم که منافع ملت ما باید بالاتر از منافع سایر ملت ها باشد. اعتقاد داریم که همه ی مسائل را می توان از طریق گفتگو و بر پایه ی دموکراتیک و منافع مشترک و مورد توافق به انجام رساند.
ما اساسا نه مخالف رابطه با آمریکا هستیم و نه دشمنی با اسرائیل را توصیه می کنیم. ما موافق رابطه با همه ی کشورها بر پایه برابر حقوقی هستیم و معتقدیم که یک سیاست خارجی صحیح در عین حال باید با زیاده خواهی از سوی هر دولت دیگری مقابله کند. به نظر ما پذیرش موجودیت اسرائیل و کوشش در جهت برقراری یک صلح دموکراتیک بین اسرائیل و فلسطینی ها یک جنبه ی مهم سیاست دموکراتیک در خاورمیانه است. ما باید بپذیریم که چنین صلحی قبل از هر چیز حق و تصمیم دو ملت اسرائیل و فلسطین است و ما نباید کاسه ی داغ تر از آش باشیم.
ما نه دشمنی و نه تسلیم پذیری در رابطه با هیچ دولت دیگری را توصیه نمی کنیم. ما در عین حال نمی گوییم که سرنوشت مردم دیگر دنیا به ما ربطی ندارد و فکر می کنیم یک رژیم دموکراتیک و مردمی باید کمک به گسترش دموکراسی و عدالت و برابری را در سراسر جهان به شیوه های معقول دنبال کند. همان طور که ما انتظار داریم دیگران برای استقرار دموکراسی به مردم ایران کمک کنند، همان طور نیز وظیفه داریم که در برابر سایر مردمان گرفتار در ستم دیکتاتوری و بی عدالتی نقش مشابهی بر عهده بگیریم.
ما فکر می کنیم که مناسبات فعلی در جهان ما بسیار ناعادلانه است. جنگ ها و دخالت های خارجی و زورگویی های دولت های بزرگ و معیارهای دوگانه ی حاکم بر سیاست خارجی دوول بزرگ از جمله مظاهر این روابط ناعادلانه است که تنها می توان امید داشت روزی تغییر کند.
سطور بالا را البته نباید به مثابه یک «پلاتفرم سیاسی» از سوی اخبار روز درنظر گرفت، صرفا پاسخی است به یک خواننده ی محترم. همان طور که در ابتدا تاکید کردیم، یک رسانه نمی تواند پلاتفرم و برنامه ی سیاسی مدونی داشته باشد.
۴۷۴۰٣ - تاریخ انتشار : ۲٨ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حق

عنوان : اخبارروز محترم
اخبارروز محترم، با سپاس از پاسختان در رابطه با اولین نظرم در برگ نخست ستون نظرات این نوشتارتان. در اول پاسختان نوشتید "ما هم به اندازه ی شما معترضیم که چرا جمهوری اسلامی دست از سیاست های خارجی غلط (البته شاید غلط واژه ی رقیقی باشد) بر نمی دارد تا سایه ی جنگ و تهدید به جنگ علیه ایران دور شود". خواهشمندم آن سیاستهای درستی که از رژیم انتظار دارید جایگزین سیاستهای غلطش کند تا سایه جنگ از سر ایران کم شود، دقیقا چیستند؟
با سپاس
ارادتمند حق
۴۷۴۰۰ - تاریخ انتشار : ۲٨ مرداد ۱٣۹۱       

    از : peerooz

عنوان : توسعه اتمی
در کاپی و پیست کردن کامنت قبلی دچار اشکال شدم و در انتقال جملاتی حذف شد.
منظور آن بود که این هیاهوی حمله به ایران آیا واقعی و یا برای رد گم کردن است ؟
مثلا خاور میانه دارد بسرعت اتمی شده و منبع در آمد عظیمی برای این شرکت ها
گشته است که البته باید در آینده تمام سوخت اتمی را هم از اینها بخرند و بجای فروشنده خریدار انرژی گردند.

بسیار مهمتر آنکه امارات و حوضه خلیج فارس زباله دادن فضولات اتمی خواهد شد. وقایع تری مایل آیلند ، چرنوبیل و فوکوشیما زنگ خطری برای توسعه بی حساب اتمی ست. خاورمیانه با اینهمه آفتاب و باد میتواند مبنع انرژی خوبی باشد. امید آنها که در این امور خبره اند اظهار نظر بنمایند.
۴۷٣۹۵ - تاریخ انتشار : ۲٨ مرداد ۱٣۹۱       

    از : Ron Timuty

عنوان : So Sorry
I can"t type in farsi but i have to tell every body those peapole talking too much & nothing going to happen.don"t be worry they are such a crying babay.
۴۷٣٨٨ - تاریخ انتشار : ۲٨ مرداد ۱٣۹۱       

    از : peerooz

عنوان : فضولات اتمی
سر اتمی شدن ایران چیست ولی در زیر این هیاهو این است آنچه که
در خاورمیانه میگذرد:

عربستان سعودی نقشه ساخت ۱۶ راکتور اتمی تا سال ۲۰۳۰ به قیمت
۱۰۰ میلیارد دلار را در دست دارد. امارات متحده عربی در سال ۲۰۰۹
با کره جنوبی قراردادی بست که ۴ نیروگاه اتمی بقیمت بیش از ۲۰ میلیارد
دلار را بسازد.

جهت حل مشکل فضولات حاصله اتمی ، امارات خیال دارد که با مخارج
زیاد غار های زیر زمینی بسازد که هزاران سال این فضولات اتمی را
نگهداری خواهد کرد. نه تنها این ، بلکه امارات خیال دارد که به همسایگان
و دیگر کشورها اجازه دهد که فضولات خود را در این غارها ذخیره کنند.

http://english.alarabiya.net/articles/۲۰۱۱/۰۶/۰۲/۱۵۱۴۷۲.html

این در حالیست که آلمان بتدریج راکتور های اتمی خود را میبندد و در امریکا
تا مسئله فضولات حل نشده بسختی اجازه ساخت نیروگاه داده میشود.

http://realmoney.thestreet.com/articles/۰۸/۱۷/۲۰۱۲/nuclear-renaissance-has-
arrived

امارات متحده ساختمان دومین راکتور اتمی را شروع کرده است

http://www.bloomberg.com/news/۲۰۱۲-۰۷-۱۹/u-a-e-will-start-building-second-nuclear-plant-in-۲۰۱۳-۱-.html

در ماه سپتامبر در منا کنفرانسی بر قرار خواهد شد که در آن عربستان سعودی ، امارات متحده , اردن ، مصر ، ترکیه و آفریقای جنوبی برای ساختن راکتور های اتمی مذاکره خواهند کرد که بیش از سیصد میلیارد دلار به جیب شرکت های سازنده خوهد ریخت.
http://www.redorbit.com/news/technology/۱۱۱۲۶۷۴۱۷۲/nuclear_energy_insider_saudi_arabia_uae_turkey_and_south_africa/

مخزن های فضولات اتمی بسیار خطرناک و با وجود تمام پیش بینی ها اعتمادی به
ایمنی و بی خطری آنها نیست. بدین جهت است که امریکا اجازه داده است که فقط سه راکتور اتمی تازه در امریکا ساخته شود.
من مدتها فکر میکردم که کشور های اروپایی و اسرائیل بالاخره با فضولات اتمی خود چه خواهند کرد. امارات متحده این مسئله حل کرد (یا برای او حل کرده اند) و امکان نشت این مواد به خلیج فارس زیاد است . خلیج فارس از این به بعد نه تنها مخزن فضولات نفتی بلکه مخزن فضولات اتمی خواهد شد. و ما سر این بحثیم که آیا اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران حمله خواهد کرد یا نه ؟
۴۷٣٨۴ - تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حق

عنوان : چند پرسش
با درود، تا اخبارروز لطف کند و به پرسشهای من پاسخ دهد، از نظردهندگان خواهشمندم که برای من توضیح دهند که:-

۱. دقیقا چه تفاوتهایی بین سیاست خارجی جمهوری اسلامی نسبت به اسرائیل، فلسطین و سوریه، و سیاست خارجی ای که گرایش چپ آپوزیسیون ما بدنبالش بوده و هستند، وجود دارد؟

۲. اگر گرایش چپ آپوزیسیون امروز در ایران بقدرت برسد چه سیاست خارجی ای نسبت به امریکا، روسیه، چین، اسرائیل، فلسطین، ترکیه، جمهوری آذربایجان، و سوریه بشار اسد دنبال خواهد کرد؟

۳. بر فرض که پادشاهی خواهان امروز به جمهوری تن دهند ولی حاضر نشوند از لیبرال دمکراسی برای ایران دست بردارند، در مورد سیاست خارجی های خود نسبت به کشورهای نامبرده در پرسش ۲، آیا دچار همان بن بستی خواهند شد که امروز در مورد پادشاهی یا جمهوری بدان دچارند یا نه؟

۴. واکنش آپوزیسیون گرایش چپ با اکثریتی در ایران چه خواهد بود:- الف، اگر اکثریت ملت ایران خواستار برقراری رابطه با امریکا و به رسمیت شناخته شدن اسرائیل بوسیله ایران باشد؛ و ب، این اکثریت خواستار رابطه ای خوب و نزدیک با امریکا و اسرائیل باشد تا با روسیه، چین، سوریه بشار اسد، کوبا، کره شمالی، زیمبابوه موگابی و ونزوئلای چاوز؟

با سپاس
ارادتمند حق
۴۷٣۷۶ - تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱٣۹۱       

    از : الف باران

عنوان : ایران نباید سر نوشتی‌ چون نوار غزه، عراق،لیبی‌ و یا سوریه داشته باشد.
در درجه اول از سایت "اخبار روز" باید نهایت تشکر و قدردانی را نمود که این وظیفه ملی‌ و میهنی را در وسعتی بیشتر از تمام سازمانهای اپوزیسیون ایران انجام میدهد. همچنین امید است،تمام کسانی‌ که بهر وسیله این پرچم آزادی و آزادگی را بیشتر و بیشتر بالا میبرند ، مقاومت و اعتراض خود را از کشتار مردم بیگناه اعلام میدارند نهایت رضایت و سپاس را از وجدان بیدار خود داشته باشند . مردم ستمدیده‌ای که زندگی‌ غمبار ۳۳ ساله جهنمی جمهوری اسلامی را متحمل شده اند ، سزاوار سوختن در جهنم جنگ بی‌ پایان دیگری نمیباشند. به تجربه ثابت شده است که هر مصیبتی به طرف ایران آید در درجه اول مردم عادی را هدف می‌گیرد و اگر حکومت را تقویت نکند خطری هم برای آنها بوجود نمی آورد . واقعیت این است که نیروهای مختلف سیاسی اپوزیسیون ایران در مقابل جنگ و تحریمهای اقتصادی، سیاستی متفاوت و غیر شفافی دارند.موقعیت کنونی‌، موقعیت حساس و تاریخی‌ ایران است، هر شخصیت ، هر نیرو و سازمان سیاسی باید مواضعی روشن و شفافی از جنگ در مقابل مردم داشته باشد. تشکلات سیاسی ایران همه و همه مدعی حمایت از مردم برای امنیت، بهبود شرایط زندگی آنها، استقلال و سر افرازی کشور ایران می‌باشد. آنها نمیتوانند این اهداف را با تبلیغ جنگ طلبانه خود به مردم ایران تزریق کنند. ایران نباید سر نوشتی‌ چون نوار غزه، عراق،لیبی‌ و یا سوریه داشته باشد. شرایط کنونی‌ ایران، حضور جبهه‌ای از اتحاد تمام نیروهای مخالف حملات نظامی و تحریمهای اقتصادی که سپری محافظتی و دفاعی برای مردم ایران باشد،می‌طلبد.
۴۷٣۷۵ - تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱٣۹۱       

    از : لقمان شمال

عنوان : با گسترش تهدیدهای نظامی بایران، صدای پای فاشیسم شنیده میشود.
با آقای نتانیاهو بایستی همانگونه سخن گفت که صیهونیسم جهانی بیش از سی سال است با تهدیدهای حمله نظامی مردم ایران را کلافه نموده اند. اینان سخنی جز زور و فشار و تهدید نمیشناسند. با گرایشهای فاشیستی هرگز نمیتوان با ابزار دموکراسی دیالوگ برقرار و بنتیجه مطلوب انسانی رسید. رژیمهای مذهبی حاکم برایران و اسرائیل زبان یکدیگر را خوب میفهمند و بهمین خاطر است که برای یکدیگر رجز خوانی و یاوه سرایی میکنند و بدان دلیل که این هردو حاکمان مذهبی بظاهر متفاوت، عمیقآ متعصب و واپسگرا هستند تا بشردوست و صلح طلب و متمدن. این دو رژیمها برازنده تمدن این دوران ما نیستند.
۴۷٣۶۵ - تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱٣۹۱       

    از : ایران بزرگ

عنوان : پیشنهاد تنظیم بیانیه
بنده پیشنهاد تنظیم یک بیانیه ی " جامع " ، " دقیق " و " کوبنده " را دارم ، به شکلی که چهره هایِ مختلفی از اقشار و جریان های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگیِ گوناگونِ جامعه ی ایرانیان داخل و خارج از کشور ، قادر به امضای آن باشند ؛ به عبارت دیگر باید شاهد صدور بیانیه ای قدرتمند باشیم که بتوان از متن آن و امضاهای احتمالاً زیادی که پای بیانیه گذاشته می شود به عنوان یک سند تاریخی نام بُرد و در مواقع و موارد مشخّصی به آن استناد نمود . اُپوزیسیونِ ماوراء راست نظام همواره مردم عادی و کنشگران سیاسی شناخته شده یا کمتر شناخته شده را به عدم تنظیم چُنین متنی تشویق نموده است - شاید از برای وابسته بودن خود به نئوکان ها و نئولیبرال های حرفه ایِ آمریکا و اسرائیل و اجراهای فرامین شان - زیرا به شکل سیستماتیک مخالفت با اسرائیل را موافقت با جمهوری اسلامی ارزیابی می کند !
۴۷٣۵۱ - تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱٣۹۱       

    از : دریادل توانا

عنوان : علیه جنگ و جنگ طلبان ، برای صلح، برای دموکراسی،در دفاع از کیان ملی و مردم میهن
اعتراض به جنگ طلبان در اسرائیل و یا هر جای دیگر در جهان اقدامی شایسته و ملی است واقعیت آن است که بخشی از حکام اسلامی از ایجاد جنگی محدود حمایت می کنند و آنرا در خدمت تحکیم حاکمیت نیروهای نظامی - امنیتی و علیه دموکراسی و حقوق بنیادین مردم ایران می دانند
بعلاوه دفاع از کیان ملی هیچگاه به معنای دفاع از نظام اسلامی نیست بلکه مبارزه ای فعال و گسترده علیه جنگ و جنگ طلبان است برای صلح برای دموکراسی و صیانت از کیان ملی منطبق بر منافع ملی ایران و ایرانی
براین اساس باید از هر طریق ممکن علیه جنگ و جنگ طلبان مبارزه کنیم
د- توانا - ایران
۴۷٣۴۰ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حافظه تاریخ

عنوان : گشایش جبهه ضد فاشیسم بر علیه حمله نظامی بایران
جناب ندا، اگر آشنایی بمقوله «استرس» دارید و برایتان قابل فهم است، بایستی دانسته باشید که بیش از سی سال است که مردم ایران زیر تهدیدهای حمله نظامی کشور اشغالگر اسرائیل شب را بروز میگذرانند. و هر کودکی میداند که تحت تاثیر استرس و زیر فشار روحی اینگونه تهدیدها، باعث ایجاد بیماریهای گوناگون و حتی غیرقابل علاج و موجب نابودی آنان میگردد. البته اینگونه «کشتار» بمانند محاصره آب و نان و مواد اولیه انسانی در نوار غزه توسط اسرائیل بشکل «کلاسیک» نیست که تا مورد توجه شما قرار بگیرد. این رژیم نژاد پرست به بهانه جنایت عظیمی که بر قوم یهود در خلال جنگ جهانی دوم توسط رژیم فاشیستی آلمان هیتلری آمده، فلسطین را اشعال و دنیا را به «گروگان» گرفته و همه و همه کس از جمله ایرانیان «بایستی » قصاص آنجنایت را پرداخت نمایند. این رژیم بعنوان همدست دولت امریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برعلیه دولت ملی دکتر مصدق دست داشته است. این رژیم هرگز دوست ملت ایران نبوده و نخواهد بود. خطری که امروزه از جانب این رژیم، موجودیت و جان میلیونها ایرانی را تهدید میکند هزینه انسانی آن بیشتر چند میلیون آنان خواهد بود. جبهه ضد فاشیستی از آزادیخواهان جهان قادر است، که از ایجاد هولوکاست دیگری در منطقه جلوگیری نماید. در این جنگ احتمالی برنده حتمآ آنکس نیست که بیش از پانصد بمب اتمی آماده ریختن داراست، توانمندی جبهه ضد فاشیست فاکتور عمده خواهد بود.
۴۷٣٣۴ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : peerooz

عنوان : مجلس وعظ دراز است و زمان خواهد شد
سرکار و یا جناب پاسخ ، ممنون از کامنت. تا من بکار ترجمه و یا
تخلیص این دو مقاله بپردازم ده مقاله جالب جدید منتشر میشود که
اگهی از مفهوم آنها لازم است. من مترجم حرفه ای نیستم و سعی
من در آنست که عصاره و مفهوم آنچه را فهمیده ام به خواننده منتقل کنم.

اما در پاسخ به بعضی کامنت ها ، جمله معروفی ست که منشاء آن دقیقا
معلوم نیست و آن اینکه :
"It is difficult to make predictions, especially about the future"
پیشگویی کار مشکلی ست بویژه پیشگویی در باره آینده.
با همه عیوب و ندانم کاری های ما و اشتباهات بزرگ ، ما حمله یونان ،
عرب و مغول و دو جنگ جهانی را از سر گذراندیم و این به آن مفهوم است
که ظاهرا دیگران خیلی بهتر از ما نمیباشند. خاورمیانه هزاران سال است
که عرصه این زدو خوردها بوده است و ما بهر ترتیبی توفان را از سر گذرانده ایم.
مثلی داریم که زمستان میرود و روسیاهی به ذغال میماند. اما این دلیل نمیشود
که در آینده ما کمی با شعورتر با وقایع بر خورد نکنیم.

شاخ و شانه کشیدن اسرائیل بخشی از برنامه امپراتوری کورپوریشن ها جهت
تسلط بر خاورمیانه و جهان است و جز با تسلیم کامل ایران و تقدیم منابع طبیعی
آن از بین نخواهد رفت. بی شعوری جمهوری اسلامی بهانه بدست آنها میدهد.
۴۷٣٣۰ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : خواننده

عنوان : برای «پیروز»
«پیروز» بسیار عزیز!
دو لینک جالب گذاشته اید. من به هر دو مراجعه کردم. خواستم ترجمه کنم، اما کار های دیگری در دست دارم که دارند خفه ام می کنند.

چه عیب دارد که زحمت ترجمه (حتی ترجمه ی اجمالی و حاوی نکات اصلی) را خودتان بکشید و در اختیار «اخبار روز» قرار دهید تا جداگانه (نه به صورت کامنت) منتشرشود؟
بی زحمت همین حالا این کار را بکنید.
تنبلی آرد به چشمان تو خواب!
۴۷٣۲۷ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حق

عنوان : ...
ادامه...

مرز مخالفت و دشمنی با امریکا و اسرائیل تا کجا باید باشد، تا نابودی بالکل ایران!؟

اگر این ایران و ایرانی دوستی باشد، چه فرقی با دوستی خاله خرسه دارد!؟ اگر ایران و ایرانی را دوست ندارد و نمی گوید باید از حالا او را به چالش گرفت و دریافت که مرز این مخالفت و دشمنی را تا کجا در نظر دارد بکشد!؟ حساب رژیم با ایران و ایرانی از روزی که بقدرت رسید قابل رویت بود. واکنش اش نسبت به هموطنان زلزله زده اخیر، آخرین نمونه بارزش بود. این رژیم حاضر بود و هست ایران و ایرانی را بخاطر امیال و اهدافش نابود کند آنهم با کشیدن حجاب اسلامی بر آن امیال و اهدافش! اما ما چه!؟ ما که صادقانه هم بدنبال حفظ ایران و ملت ایران بهر قیمتی هستیم، هم بدنبال تغییر رژیم هستیم، و هم بدنبال استقرار حاکمیت ملی با یک قانون اساسی مبتنی بر منشور جهانی حقوق بشر!؟

طیف چپ ایران چه سیاستهای بین المللی خاورمیانه ای را باید جایگزین همه سیاستهای خارجی غلط رژیم نسبت به جرثومه های روسیه، چین، آلمان، امریکا و اسرائیل از یکسو و چه سیاستهایی را در غزه و لبنان و سوریه و و و جایگزین سیاستهای غلط رژیم کند؟ در این رابطه آلترناتیو/جایگزین روابط بین المللی گرایش چپ ما در این ۳۴ سال چه بوده، و مهمتر امروز چیست؟ بویژه امروز که ایران مان در خطر جدی قرار گرفته و با بود و نبودش دارد قمار زندگی می شود!؟

انتظار من اینست که این سیاستهای خارجی جایگزین گرایش چپ ایران را صریح اعلام کنید و از دیگر بخشهای آپوزیسیون هم همین انتظار را دارم. جایگزین باید سیاستهای خارجی باشند که در وحله اول منافع ملی ایران را تامین می کنند. آلترناتیو سیاست خارجی ای که بهانه جنگ و خصومت جرثومه ها نسبت به ایران پسا این رژیم را بگیرد و قانعشان کند که این سیاستها بمحض سرنگونی این رژیم بدست ملت ایران به اجرا گذاشته خواهد شد و روابط سالم بین ایران و همه کشورها برقرار خواهد شد. و هم برای آن جرثومه ها که مثل لاشخورها بر فراز ایران در پروازند و هر روز به زمین ایران نزدیکتر می شوند.

ارادتمند حق
۴۷٣۲۶ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حق

عنوان : ...........
ادامه...

اگر ایران ما هزاران سال ماند، بنظر من برای آن ماند که هرگز در تاریخش همزمان با سه جرثومه ی رژیمی مثل رژیم کهریزکی فعلی، اسرائیل و جهان غرب روبرو نبود.

ما تا این ۳ جرثومه را در مقابل ایران و ملت ایران نبینیم قادر به وظیفه سنگینی که بر دوشهایمان برای حفظ ایران سنگینی می کند را حس نخواهیم کرد تا واکنش مناسب را در مقابل انها از خود نشان دهیم. در این میان روسیه و چین هم هستند که هر استثماری که می شده را دارند از ایران می کنند و شاخ و شانه هم می کشند. همه این جرثومه ها از چین و روسیه گرفته تا اسرائیل و غرب به لحاظ تکنولوژی جنگی و آرایش جنگی ....کجا هستند و ایران تک و تنها کجا! ایران در محاصره سیاسی، اقتصادی و مرزی همه اینها هم هست. نشانم دهید که در تاریخ جهان معاصر کدام کشور قابل مقایسه با ایران امروز توانسته جلوی اینهمه جرثومه قد علم کند و جان سالم بدر ببرد؟

بمن بگویید که آیا ایران کوچکترین شانس پیروزی را در چنین رودررویی/جنگ خواهد داشت؟ آیا تبعات چنین جنگی را برای ایران و جهانی که روبرویش مغرورانه پیروز ایستاده است را ارزیابی کرده اید؟ در چنین جنگی آیا اصلا ایرانی باقی خواهد ماند که ما دیگر امیدی به برقراری حاکمیت ملی در آن داشته باشیم!؟ در چنین رودررویی که ایران حتما بازنده خواهد بود، و این آرزوی جهانی برآورده خواهد شد که تمام سیاستهایش تاکنون ثابت کرده که نمی خواهد ایرانی در نقشه جغرافیایی جهان باشد، آیا ایران، بعنوان غنیمت هنگفت جنگی ای که حتما خواهد بود، بین آنها تقسیم نخواهد شد؟

کسی که ادعای دشمنی و مخالفت با اسرائیل و امریکا را تاکنون داشته باید فکر آنروزی را بکند که در تقسیم ایران بین پیروزمندان مغرور این جنگ، بخش مهمی از غنیمتی بنام ایران بدست همان امریکا و اسرائیلی خواهد افتاد که ۶۰ سال به آنها فقط فحاشی می کرد، و بهر دو این کشورها نه می گفت حتی اگر این نه او دانسته و ندانسته به قیمت کشور ایران و ملت ایران تمام می شد!؟ یا "نه" ای بهمان بزرگی را می گفته که خمینی گجستک درست دقایقی پیش از ورودش به ایران در سال ۵۷ گفت، و مثل او همان "نه" بزرگ را به اسرائیل و امریکا تحویل داده؟
۴۷٣۲۴ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حق

عنوان : ...
با درود خدمت اخبار روز محترم و سپاس از پاسخهایتان، در مورد پرسش دوم من، منظورم تلاشهای اخبارروز نبود بلکه تلاشهای گرایش سیاسی چپ بود. در مورد تلاشهای اخبارروز، اعتراض اصلی من از آغاز میدان دادنش به تجزیه طلبان بوده و هست و تحریف فاحشی که از تاریخ معاصر ایران می کنند. در این رابطه در ستون نظرات، ایرانیان آگاه فراوانی با سند و مدرک و متمدنانه سالها تلاش کردند که جلوی این جعل و تحریف تاریخ را بگیرند و اجازه ندهند که یکپارچگی ملی و سرزمینی ایران اینگونه به سخره گرفته شوند. نام گرامیان نیاز، و سپس پیروز و حافظه تاریخ در میان این آگاهان از یاد من نرفته و نمی رود و نظراتشان را همیشه دنبال کرده و می کنم با آنکه در برخی موارد با پیروز و حافظه تاریخ مخالفم.

آنچه امروز با بود و نبود ایران و ملت ایران دارد بازی می کند رژیم کهریزکی جمهوری اسلامی فاشیست مذهبی در ایران است که هر بهانه ای که می توان متصور شد را به غرب برای حمله نظامی به ایران داده و می دهد. گاهی با خود فکر می کنم که این رژیم ادای مخالفت با اسرائیل و غرب را در می آورد و در اصل از خود غرب و اسرائیل است که برای نابودی ایران و ملت ایران همدست شده اند. مخالفتهای ظاهری آنها تنها برای مردمفریبی است تا نابود کردن کشور و ملت ما را ماهرانه و بیسابقه در تاریخ بشری انجام دهند و توجیح کنند. بعد هم در کتابهای تاریخ شان کل تقصیر را با برشمردن عوامل معمول در تاریخ قشنگ به گردن حاکمان و "کشور و ملت سابق ایران" بیاندازند. وگرنه کدام حکومت و دولت عاقلی کسی سراغ دارد که تک تک منافع ملی کشورش را عمدا زیر پاهایش اینچنین له و لورده کرده باشد و در اخر چیزی از آن کشور و ملت را باقی گذاشته باشد؟
۴۷٣۲٣ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : علی قدیمی

عنوان : انچه به ما مربوط نیست
با تشکر از دوستان اخبار روز که این اعلامیه را دراین تارنما گذاشتند.
پرسش این است اکنون که کشور ما با خطر تهدید خارجی روبرو است چرا همه سازمانهای سیاسی اقدامی مشترک که نقطه اشتراک ان ایران است انجام نمیدهند؟
دشمنی و یا ختلاف نظر ما با نظام اسلامی بجای خود ولی تعین نماینده ویا نماینده گانی از سوی مخالفان نظام و رفتن انها به اسرائیل که مردم ما در ایران با شما هیچ گونه دشمنی ندارند میتواند به روند صلح و تشنج زدائی کمک کند.

این که دولت اسرائیل غاصب سرزمینهای عرب است ربطی به ما یرانیان ندارد.
اگر در المان هیتلری بوجود نمی امد نه جنگ دومی بود ونه اشغال ایران و رفتن رضا شاه و نه اسرائیلی.

صدماتی که ما ایرانیان از امدن هیتلر بر سر قدرت خوره ایم هنوز ادامه دارد و
این صدمات را نمیتوان فراموش کرد و به پدیده ای بنام صهیونیسم پرداخت.

این در حقیقت ضعف خود مسلمن در قرون گذشته بوده که توانائی مقابله و رقابت
با غرب را ندشته و راه استبداد را در پیش گرفته اند.

در واقع همین فلستین و اسرائیل کنونی روزی از تملکات دوت عثمانی بوده و این دولت ترکیه کنونی است که باید خود را برای فلسیتن پاره کند ونه غاصبان قدرت در ایران.
در سخنرانی روز قدس دیکتاتور شیعه خامنه ای یک بار دیگر از نابودی اسرایئل سخن گفت و این سخن ابلهانه و عوامفریبانه باید از سوی همه ایرانیان محکوم شود.

این نظام اساسن ضد ایرانی است و زلزله تبریز و رفتن احمدی نژاد به مکه نشان داد که این نظام و حامیانش ارزشی برای ملت خود قائل نیستند.

د رکجای دینا وقتی سیلی و یا زلزله ای روی میدهد رئیس دولت مسافرت میکند؟

ولی امر مسلمین چرا به تبریز نمیرود تا بداندکه میداند همه خانه ها از خشت بود که از بین رفت؟
در کشور اسرائیل دزدی های ملیارد دلار ی وجود ندارد تجاوز به زندانیان وجود ندارد
در کشور اسرائیل رئیس جمهور را به جرم تجاوز دادگاهی کردند.
بر عکس نه تنها نباید اسرائیل را نابود کرد بلکه از اسرائیل باید اموخت.

ما ایرانیان هیچ گونه دشمنی و خصومتی با مردم اسرایئل و دولت ان نداشته و نداریم. کوشش ما باید دور کردن هیولای جنگ از مردم ایران و اسرائیل باشد.
ما باید بدانیم که فقط موظف به دفاع از منافع مشروط خود هستیم و هر گونه جنگی با اسرائیل به زیان مردم ایران خواهد بود چرا که غرب بویژه المان و اروپا اسرائیل را تنها نخواهند گذاشت و این برگ برنده در دست اسرائیل است.
۴۷٣۲۲ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : peerooz

عنوان : نقشه حمله اسرائیل به ایران
بی بی سی نقشه حمله اسرائیل به ایران را منتشر کرده است. این نقشه
ظاهرا توسط " بی بی " نتانیاهو و برای اقناع اعضای کابینه تهیه شده
و توسط یکی از افراد نظامی جهت جلو گیری از اجرای ان به بیرون
" نشت " کرده است. این نقشه به تفصیل از حمله سایبری برای فلج کردن
ارتباطات در ایران و سپس حمله از هوا و دریا بر مراکز اتمی و نظامی
و حتی حمله به خانه های مسولین اتمی و مراکز دیگر است. غافلگیری
یکی از ملزومات جنگ است و اگر نقشه به این تفصیلات منتشر شود
احتمال حمله را کم خواهد کرد.

Leaked Israel memo: propaganda or Iran war plan?
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-۱۹۲۷۲۷۳۷

Bibi’s Secret War Plan
http://www.richardsilverstein.com/tikun_olam/۲۰۱۲/۰۸/۱۵/bibis-secret-war-plan/
۴۷٣۱۹ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : ندا

عنوان : حافظه تاریخ جان این حافظه را از کجا اوردی؟
سوال من از حافظه تاریخ این است که این خطابه را علیه چه کسی نوشته است و دولت اسراییل چطور باعث مرگ و میر هزاران ایرانی شده است؟
۴۷٣۱٨ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : ‫البرز

عنوان : جنگ چیزی جز ویرانی، هراس و خشونت بیشتر به همراه ندارد
‫اخبار روز محترم، کار ارزنده بشردوستانه، صلح طلبانه و ضد جنگ شما را صمیمانه ارج گزارم، من هم به مانند شما معتقدم تهدیدات جنگ طلبانه اخیر پاره ای از کشورهای جهان علیه وطن عزیز همه ما ایرانیان، ضربه مهلکی است بر تن خسته جنبش دموکراسی خواه ایرانی. جنگ چیزی جز ویرانی، هراس و خشونت بیشتر به همراه ندارد. بنابراین من هم به مانند شما معتقدم،‫ راه ‫دموکراسی یا مردم سالاری در ایران از راه اعتماد به نیرو، اراده و تصمیم مردم ایران میگذرد.
۴۷٣۱۷ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حافظه تاریخ

عنوان : خطر جنگ را باید جدی گرفت !
دیر زمانیست که صدای پای فاشیزم علیه موجودیت و هفتاد میلیون ساکنان ایرانی بگوش میرسد. بنظر میرسد هرموقع که صیهونیستها و رژیم اشغالگر اسرائیل جای دیگری برای «اقامت» خود پیدا نمایند که دور از دسترس انتقامگیری ایرانیان ضد فاشیست باشد، آنوقت حمله نظامی برای کشتار مردم بی دفاع و صلح دوست ایران در ازای خدمت تاریخی که بآنان نموده اند، شروع خواهد کرد. دیر زمانیست که کشور اشغالگر اسرائیل حمله جنایتکارانه خود را بایران شروع کرده است. جنگ روانی که بیش از سی سال برعلیه مردم ایران و نه برعلیه رژیم آخوندهای ضدایرانی حاکم آغاز کرده که موجب مرگ و میر هزاران نفر از پی آمد استرسهای آیجادشده گردیده است. این رژیم نژادپرست و جنایتکار باید بداند که هر جنایتی در حق مردم با فرهنگ و صلح دوست ایران انجام میدهد هیچگاه شامل مرور زمان نخواهد شد در حافظه تاریخی آنان خواهد ماند و این بیمقداران هیچ غلطی با داشتن پانصد بمب اتمی اهدایی غرب هم نمیتوانند بنمایند. آنها بخوبی میدانند که با حمله نظامی و کشتار میلیونی از ایرانیان هلوکاستی بوسعت خاورمیانه ایجاد مینمایند که خود اولین قربانیان آن بمبهای کشتار دستجمعی خواهند شد. رژیم صیهونیسم برای پیشبرد اهداف خود حتی حاضر است با حمله نظامی بایران، چنان جو آنتی سمیت در دنیا ایجاد نماید که هیچکسی از ابعاد وسیع پی آمد آن با اطلاع نیست. آنها با این عمل جنایتکارانه و سیاست جنگ طلبانه ادامه زندگی قومی قدیمی و تاثیر گزار در مدنیت جهان را در خطر جدی قرار خواهند داد.
فقط با ایجاد جبهه ضد فاشیستی میتوان جلوی جنایت عظیمی که یادآور دوران فاشیسم در اروپا در خلال جنگ دوم جهانی است را بگیرد. مبارزه با رژیم دیکتاتوری حاکم در ایران جای خود را دارد و مبارزه ضد فاشیستی برعلیه مهاجم نظامی جهانی اولیت خاص دارد. و همه مزدوران «وطنی» همراه و جاده صاف کن حملات فاشیزم بایران بعنوان دشمنان عمده ایران محاسبه خواهند شد و جای در مبارزات ضد فاشیستی مردم ایران و برای ایجاد جامعه مردم سالاری ندارند. با طرد این جریانهای مشکوک و مزدور از صفوف اپوزیسیون مترقی و ملی ایران، و فقط باتکاء به نیروی مردم ایران هم در جبهه داخلی و هم جلوی هر گونه حمله نظامی توسط فاشیسم جهانی قدرت ایستادگی خواهیم داشت. مردم با فرهنگ و دارای تاریخ چند هزار ساله ایران، بومیان اولیه و بیدفاع قاره امریکا و یا ساکنان فلسطین نیستند که با اسلحه مهاجمان بسادگی درو بشوند و خانه و کاشانه و ثروت آنان را مصادره نمایند. صیهونیستها بایستی بدانند که اینبار «لقمه» گنده تر از دهانشان برای بلعیدن انتخاب کرده اند. این گوی و این میدان و بایستی روزی باید باین دشمنی دیرینه این کشور اشغالگر که حدود شصت سال است که مردم ایران را «گروگان» گرفته پایان داد.
این یکی از یادداشتهای جالبی بود که من در این اواخر در این سایت خواندم که دست مریزاد بنویسنده باید گفت.
۴۷٣۰٨ - تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱٣۹۱       

    از : خواننده

عنوان : یک یادداشت سیاسی خوب
ضمن تشکر از این یادداشت سیاسی خوب «اخبار روز»، و ضمن احترام به جناب «حق» که با توجه به کامنت های مختلف ایشان، ایشان را انسانی صادق و شریف می دانم، قبل از هرچیز لازم است بگویم که آنچه در زیر می آید کوچکترین اشاره ای به سخنان این انسان پاک ندارد، ونباید در این زمینه اندک سوء تفاهمی هم به وجود بیاید.

۱) این که حکومت ایران، هارت و پورت هایی می کند، کوچکترین مشروعیتی برای جنگ طلبان و اسراییل نمی آورد. آن ها خوب می دانند و بسیار هم خوب می دانند، که این هارت و پورت ها در آنجا که به تهدید موجودیت اسراییل بر می گردد، از ذره ای پشتوانه عملی و واقعی برخوردار نیست.

۲) بنابراین، تهدیدات واقعی و برخوردار از پشتوانه عملی اسراییل را مطلقاً نمی توان از آن نوع دانست.

۳) اگر ما به عنوان اپوزیسیون که باید ابتکار عمل را در دست داشته باشد، در برابر تهدیدات اسراییل، موضع شفاف، قاطع، و آشتی ناپذیر نگیریم، خود را، هم در کنار اسراییل قرار داده ایم و هم در کنار حکومت ایران.

۴) اسراییل باید بفهمد که هیچ ...در جهان و در ایران بهانه تراشی های او را برای توجیه حمله به ایران نخواهد پذیرفت، و اپوزیسیون مترقی ایران نیز شاهد بی تفاوت جنایت تجاوز به ایران نیست و نخواهد بود.

۵) همیشه کسانی هستند که وقتی یک موضع اصولی علیه تجاوز و جنگ، و علیه مواضع جنگ طلبانه اسراییل در جایی منتشر می شود، آسمان و ریسمان را به هم می بافند تا یا آن را خنثی کنند، یا موضع گیرنده را به موضع تدافعی بیاندازند، یا اثر موضع گیری او راکم رنگ سازند.

۶ ) موجودات...ی در اپوزیسیون که تمام تلاش خود را در جهت افروختن جنگ به کار می برند، در چنین مواردی در سایت ها فعال می شوند تا هم ننگ همکاری خود با اسراییل و حامیان بین المللی آن را به خیال خود از دیده ها نهان دارند، و هم وظیفه ای را که از سوی اسراییل و حامیانش، در جهت فعالیت در کادر ارتش سایبری در فضای مجازی، به آن ها محول شده است انجام دهند.

۷) موضعگیری قاطع، آشتی ناپذیر، و صریح در برابر تهدیدات اسراییل را نباید از ترس اینگونه موجودات به موضع تدافعی تبدیل کرد.

حرف ما باید یکی باشد:
اگر اسراییل دست به حماقت تجاوز به ایران بزند، بهای عمل خود را باید بپردازد و قطعاً خواهد پرداخت. با قاطعیتی درخور. و با نتیجه ای که متجاوز را از کرده خود به سختی پشیمان خواهد ساخت.

* اخبار روز: چند کلمه از این نظر حذف شده است
۴۷٣۰۲ - تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱٣۹۱       

    از : اخبار روز

عنوان : پاسخ به دو پرسش «حق»
دوست گرامی.
ما هم به اندازه ی شما معترضیم که چرا جمهوری اسلامی دست از سیاست های خارجی غلط (البته شاید غلط واژه ی رقیقی باشد) بر نمی دارد تا سایه ی جنگ و تهدید به جنگ علیه ایران دور شود. این سیاست جنگ افروزانه و ارتجاعی یکی از عللی است که صلح دوستان و آزادی خواهان ایران با این حکومت مخالفند. به اعتقاد ما جمهوری اسلامی از دامن زدن به جو تشنج و جنگ طلبی در منطقه سود می برد و با تکیه بر این فضا سرکوب داخلی و بحران های خود را رفع و رجوع می کند. اما همه ی این ها باعث نمی شود که نیروهای صلح طلب چشم خود را بر سیاست های جنگ طلبانه ی دولت های دیگر ببندند. دولت اسرائیل درست مثل حکومت اسلامی به این فضای جنگ طلبانه در خاورمیانه دامن می زند. سیاست های دو رژیم مکمل یکدیگر است و همدیگر را تقویت می کند. هر دو به کشورهای یکدیگر تروریست اعزام می کنند، خرابکاری می کنند، و در جهت بی ثابت کردن یکدیگر می کوشند. اما آن چه فعلا آشکار است این است که اسرائیلی ها قصد جنگ دارند، در هفته های اخیر تهدیدات آن ها دامنه ی بسیار نگران کننده ای گرفته است. ما بعد از انتشار این یادداشت خبر شدیم که در اسرائیل نیز بسیاری از روشنفکران در حال اعتراض به این سیاست هستند. اگر اپوزیسیون صلح دوست ایران که تا به حال چشم خود را بر تهدیدات اسرائیل بسته است، به طور یک پارچه به اعتراض علیه این اقدامات برخیزد، دولت آقای نتانیاهو نمی تواند اقدامات جنگ طلبانه ی خود را به نام دوستی با مردم ایران انجام دهد.

در مورد سوال دوم. اخبار روز یک رسانه ی اینترنتی است که تازه در ایران هم سانسورش کرده اند. رسانه ها بعضی هاشان در خدمت تحکیم سانسور و استبداد هستند و بعضی ها به دموکراسی خدمت می کنند. اخبار روز وظیفه ی خود را خبررسانی و انتشار نقطه نظرات دموکراتیک قرار داده است و از این رو می کوشد کوروسویی در فضای سانسور و خفقان باشد و صدای آزادی خواهان ایران را به گوش برساند. ما خود را در جبهه و یاور نیروهایی می دانیم که می خواهند به این حکومت وحشت و ترور پایان بدهند و در ایران دموکراسی برقرار کنند. بیش از این هم ادعایی نداریم.
۴۷۲۹۹ - تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱٣۹۱       

    از : زنگنه

عنوان : جنگ طلب کیست؟
من هم با برخی از نظرات آقای حق موافقم که طرفدار اصلی جنگ جمهوری ولایتی است . متاسفانه گروه های اصلاح طلب از جمله اخبار روز , کمتر به علت , بلکه دوست دارند به معفول بیشتر بپردازند.حال چه سودی برای آنها دارد بنده نیز بر آن واقف نیستم. کاش خود آنها بیشتر توضیح می دادند.
۴۷۲٨٨ - تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱٣۹۱       

    از : peerooz

عنوان : از بی ادبی خود عذر میخواهم.
جناب حق،
بنده به سوال اول شما جواب میدهم. پاسخ بسیار ساده است و هزار سال
پیش داده شده است ، شعور و خرد و نداشتن آن:
به یزدان که گر ما خرد داشتیم ، کجا این سرانجام بد داشتیم
اگر از شاه تا یک یک ما شعور و خرد داشتیم بعد از آنهمه تقلاهای از مشروطه
به بعد ، مملکت را بدست روضه خان ها نمیدادیم که امروز بگوئیم کی بود کی
بود من نبودم.
و این بیشعوری شامل روضه خوان ها هم میشود که همه سر و ته یک کرباسیم.
با عرض معذرت و تقاضای بخشش جز از آن یکی دونفر که خود را بنحوی مسئول نمیدانند.
۴۷۲٨۷ - تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱٣۹۱       

    از : محمود دلخواسته

عنوان : نئولیبرالیسم یعنی چه؟
هموطنی سوال کرده اند که منظورم از ایدئولوژی توتالیتر نئو لیبرالیسم چیست؟ در فضای محدود کامنت امکان پاسخ در خور به این سوال بسیار مهم اصلا وجود ندارد. ولی بطور خلاصه باید بگویم که ایدئولوژی نئو لیبرالیسم که از زمان ظهور ریگانیسم و تاچریسم، ابزار قدرت در سطح جهانی را در دست گرفت و با مقام خدایی بخشیدن به "بازار آزاد" قوانینی که تا حد زیادی مانع فسادهای نهادینه شده در سیستم می شدند را از پیش پای سرمایه داری برداشت(deregulation) و در نتیجه فضایی گسترده برای فسادهای افسانه ای و قانونی و نهادینه شده ایجاد کرد ( که حال به فاجعه رو به گسترش بحران اقتصادی حاضر سر باز کرده است.) آغاز شد.

ولی نئو لیبرایسم در بعد اقتصادی آن خلاصه نمی شود و ابعاد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را را در بر می گیرد. این ایدئولوژی نگاهی هابز گونه به انسان دارد و تئوریهای انتخاب منطقی (rational choice theory and its subdivides like Game theory) مدل و تعریفی از انسان را در نظر دارند که خودخواه و فرصت طلب و غیر قابل اعتماد می باشد و بنابراین باید کنترل و مطیع گردد، یکی از پایه های اصلی انرا تشکیل می دهند.

دیگر اینکه در این دیدگاه، هدف هر گونه فعالیت اقتصادی و دیگر فعالیتها رساندن سود به حداکثر می باشد و بنابراین هدف فعالیت اقتصادی نه انسان و رشد و بر آوردند نیازهای او بلکه سود و تنها سود می باشد و بنابراین از انسان بعنوان ابزار استفاده می شود.

این نگرش در طول سی سال اخیر خود را به تمامی ابعاد اجتماعی و انسانی گسترش داده است و بهمین علت روز بروز ناتوانی انسانها گسترده تر می شود. روشنفکران بسیاری مدتهاست که هشدار و سخن از تبدیل جوامع غربی به پست دموکراسی می زنند و هشدار از وضعیتی که شکل نهادهای دموکراتیک حفظ شده ولی از محتوای خالی شده است می دهند.

در این سیستم، مانند نظامهای استبدای، تفکر انتقادی خطر ناک است، ولی از آنجا که هنوز آن توان وجود ندارد دست به سانسور گسترده بزنند، بیشتر از طریق بکارگیری منطق بازار به اینکار پرداخته اند. توضیح اینکه، برای مثال، دانشگاه ها تبدیل شده اند به بازار و دانشجو به مشتری و استاد به فروشنده و ارزش هر علم و رشته ای در رابطه با ارزش آن در بازار است که سنجیده می شود. بهمین علت است که برای مثال، در انگلستان در چند سال اخیر بسیاری از دانشکده های فلسفه و دیگر علوم انسانی تعطیل شده اند. توجیه نیز این است که نه پول خود را در می آورند و نه سودی ایجاد می کنند.

البته همانطور که گفتم، اصلا امکان آن وجود ندارد که در اینمورد در چنین فضایی توضیح داده شود. چند کتاب و مقاله را پیشنهاد می کنم که شاید بکار بیاید. متاسفانه به انگلیسی می باشند و نمی دانم که آیا به فارسی ترجمه شده اند یا نه. اگر نه امیدوارم هر چه زودتر این نوع کارها انجام بگیرد:
Crouch, C. (۲۰۰۴) Post-Democracy, Cambridge: Polity Press.

Gilbert, J. (۲۰۰۹) ‘Postmodernity and the crisis of democracy’, OpenDemocracy, ۲۸ May, online at: http://www.opendemocracy.net/article/opendemocracy-theme/postmodernity-and-the-crisis-of-democracy.


Giroux, H. (۲۰۰۲) ‘Educated hope in an age of privatized visions’, Cultural Studies — Critical Methodologies, ۲(۱): ۱۹۳-۲۱۲.

Holloway, J. (۲۰۰۹) Crack Capitalism, NY: Pluto Press.


Kompridis, N. (۲۰۱۱) ‘Receptivity, possibility, and democratic politics’, Ethics & Global Politics, ۴(۴): ۲۵۵–۲۷۲.


Rivera, R. and Arias, A. (۲۰۰۴) A Study of Liberation Discourse: The Semantics of Opposition in Freire and Gutierrez, Oxon: Peter Lang.

Vick, J. (۲۰۱۲) ‘Participatory democracy, radical democracy, and the future of democratic theory’, paper presented at the Western Political Science Association, Portland, Oregon, ۲۰-۲۲ March, online at http://wpsa.research.pdx.edu/meet/۲۰۱۲/vick.pdf.
۴۷۲٨۶ - تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱٣۹۱       

    از : حق

عنوان : ۲ پرسش از اخبارروز
با درود به اخبار روز محترم، من مخالف هر گونه حمله نظامی به ایران هستم. من خواستار سرنگونی کامل این رژیم و برقراری حاکمیت ملی در ایران با حفظ یکپارچگی ملی و سرزمینی ایران هستم. من مخالف هر تجزیه طلبی هستم که برای رسیدن به اهدافش یکی از روشهایش فرستادن دعوت نامه به بیگانگان است و یا تشویق آنها برای چنین حمله ای. من مخالف هر کسی و گروه و حزب و شبکه ای هستم که خواستار حمله نظامی بیگانه به ایران است. من مخالف هر کسی و گروه و حزب و شبکه ای هستم که تلاش اش حفظ این رژیم است. فرقی هم برایم نمی کند که این تلاش شان در رابطه با حفظ خامنه ای و دارو دسته اش باشد یا با خاتمی و موسوی و کروبی و دار و دسته هایشان.

همه می دانند که پیش از آنکه اسرائیل جمهوری اسلامی را تهدید کند همه تهدیدها از سوی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل آغاز شد که تا به امروز با چرندیات خمینی و خامنه ای و احمدی نژاد و و و ادامه داشته است. اگر همین امروز جمهوری اسلامی اعلام کند که منبعد اسرائیل را تهدید نخواهد کرد، آنوقت توپ را در زمین اسرائیل قرار می دهد تا دست از تهدیداتش علیه ایران بردارد. جمهوری اسلامی می تواند براحتی با تغییر سیاستهای خارجی اش در خاور میانه، همه تهدیدات اسرائیل علیه ایران را یکشبه از سر ایران دور کند. در این راستا جمهوری اسلامی باید دست از حمایت از غزه، لبنان و سوریه بردارد.

۱. چرا جمهوری اسلامی دست از سیاست های خارجی غلط خاور میانه ای اش برنمی دارد تا سایه جنگ و تهدید به جنگ علیه ایران دور شود؟

۲. در نوشتارتان آمده است که " ما برای پایان دادن به این حکومت و استقرار دموکراسی در کشور تلاش می کنیم".

خواهشمندم بفرمایید که این تلاشهای شما تاکنون دقیقا چه بوده اند و چه نتایجی داشته اند؟

با سپاس
ارادتمند حق
۴۷۲٨۴ - تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱٣۹۱       

    از : محمود دلخواسته

عنوان : عمل از طریق جامعه ملی می باشد که پویاترین مردم سالاری ها را در ایران مستقل، برپا خواهد کرد
قبل از هر چیز باید به نویسنده محترم دست مریزاد بگویم

حضور و عمل وجدان جامعه ملی که نیک می داند که سرنگونی مافیای حاکم تنها از طریق مردم باید انجام بگیرد و در مبارزه، استقلال را اصل می داند، تا به حال سبب شده است که ایران، به سرنوشت افغانستان و عراق و لیبی و سوریه دچار نشود.

لازم است که با حساسیتی روز افزون نسبت به جریانها و افراد وابسته که از طریق قدرتهای خارجی و در نتیجه از طریق تشدید محاصره اقتصادی و جنگ، در پی رسیدن به قدرت هستند برخورد کرد و بشدت در مقابل این وابسته گان تشنه قدرت ایستاد. از جمله به این دلیل که قدرتهای خارجی با وضوح هر چه بیشتر متوجه شوند که هر گروه و فردی که خود را به آنها نزدیک کند از منظر جامعه ملی، نجس می شود و دوری از آنها واجب.

با تبارشناسی عواملی که مانع جنبش عمومی ایران شده اند باید کوشید تا موانع جنبش عمومی یافت شده و راه حلها به جامعه پیشنهاد شوند و از این طریق یاری کرد تا جنبش اعتراضی برای براندازی رژیم خیانت، جنایت و فسادبرخواسته، و بعد از ۱۲۰ سال مبارزه، و در زمانی که در غرب روز بروز ازادیها بیشتر تهدید و تحدید می شوند، با دفع ایدئولوژی توتالیتر نئو لیبرالیسم، در ایران مستقل، پویاترین مردم سالاری ها در جهان مستقر شود.
۴۷۲۷۷ - تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱٣۹۱